تاریخ انتشار: سه شنبه 1402/12/01 - 11:35
کد خبر: 497022

در مناظره با موضوع «مشارکت در انتخابات» خبرنامه دانشجویان ایران مطرح شد؛

دستیار: عملکرد ضعیف دولت‌ها از مشارکت انتخابات می‌کاهد/ طهرانی: جنگ امروز جنگ روایت‌هاست نه واقعیت‌ها

دستیار: عملکرد ضعیف دولت‌ها از مشارکت انتخابات می‌کاهد/ طهرانی: جنگ امروز جنگ روایت‌هاست نه واقعیت‌ها

در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران مناظره‌ای بین «حمزه دستیار، فعال سابق دانشجویی و دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» و «میلاد طهرانی، عضو حزب ندای ایرانیان»، با موضوع «بررسی ابعاد مشارکت در انتخابات پیش رو» برگزار شد

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشجویی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه های ایران با شعار «نجستم همیشه جز از راستی»  پس از ۶ سال وقفه و با حضور بیش از ۶۰۰ رسانه و مجموعه‌ و شرکت دانش‌بنیان فعال در این حوزه میزبان اهالی رسانه، فرهنگ و فناوری ظهر روز یکشنبه -۲۹ بهمن - در محل مصلای امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد، خبرنامه دانشجویان ایران نیز در این نمایشگاه ضمن بر پایی غرفه و ارائه تولیدات رسانه‌ای خود به مخاطبان و علاقه‌مندان، به به گفتگو و برگزاری مناظره و نشست نیز همت گماشته است.

از این رو در آستانه دوازدهمین دور انتخابات مجلس شورای اسلامی در این گزارش، مشروحی از مناظره بین «حمزه دستیار، فعال سابق دانشجویی و دبیر سیاسی اسبق اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل» و «میلاد طهرانی، عضو حزب ندای ایرانیان»، با موضوع «بررسی ابعاد مشارکت در انتخابات پیش رو» مشاهده می‌کنید.

حمزه دستیار در ابتدای این مناظره اظهار داشت: ارزیابی عملکرد مجلس را باید در نمود بیرونی آن سنجید. یکی از ضعیف‌ترین مجالس پس از انقلاب را می‌توان مجلس دهم دانست زیرا قانون قوی و ساختارمند در حوزه اقتصاد، معیشت و ... را به جامعه عرضه نکرد. عملکرد مجلس و دولت در آن برهه تاریخی سبب کاهش مشارکت در انتخابات سال 1392 شد. 

میلاد طهرانی درخصوص عملکرد مجلس دهم و یازدهم اظهار داشت: نگاه صفر و یک به مجلس دهم و یازدهم چندان درست نیست. مجلس یازدهم با مشارکت حداقلی شکل گرفت و این کاهش مشارکت الزاما نشان از عملکرد ضعیف دولت ندارد. یکی از مسائل مهم این است که به جزئیات وقایع توجه کرد. اگر رد صلاحیت گسترده چهره‌ها اتفاق نمی‌افتاد، مشارکت پرشورتری به وقوع می‌پیوست. 

حمزه دستیار در پاسخ به مباحث مطروحه بیان کرد: در سال 1392 بنا به گفته مرحوم هاشمی رأی آقای روحانی سه درصد بود. این حرف صحیحی نیست چراکه اگر آقای هاشمی قادر به افزایش این درصد از آراء بود، در سال 1384 آراء خود را افزایش می‌داد. در مجلس یازدهم قوانین متعددی در حوزه امنیت، سربازی، فضای مجازی و ... قوانینی را ارائه داده است اما در مجلس دهم چه قانونی به جامعه عرضه شد؟ 

میلاد طهرانی در ادامه مناظره افزود: اگر مبنای ردصلاحیت مرحوم هاشمی را کهولت سن می‌دانید به سخنان وزیر اطلاعات وقت رجوع کنید. غیرقابل پسند است که رئیس مجمع تشخیص مصلحت را با این دلیل رد صلاحیت کنید. دولت حسن روحانی شجاعت لازم جهت اداره دولت را در دوره دوم نداشت اما در دوره اول دولت روحانی بهترین موقعیت اقتصادی پدید آمد و برای صحت این حرف به مرکز آمار مراجعه کنید.


حمزه دستیار در ادامه افزود: آمارها را در قله نباید مطالعه کرد. تفاوت آمار 96 با 99 را باید سنجید و مقایسه کرد. نباید فراموش کرد که بدهکارترین دولت تاریخ ایران، دولت یازدهم است. آقای رئیسی به برخی قول‌های انتخاباتی خود عمل نکردند اما نباید از یاد برد که آقای رئیسی با چه وضعیتی چه دولتی را تحویل گرفت. ستاد احیا دولت آقای رئیسی را باید دید و اقداماتش را برشمرد. من برخلاف بخشی از اصول‌گرایان افراطی، اعلام می‌کنم که دولت ایده‌ای داشت و آن ایده اصلی برجام بود، اما پس از شکست این ایده نه برنامه جدیدی ارائه داد و نه استعفا داد. 

میلاد طهرانی در ادامه بیان کرد: آقای رئیسی پیش از ریاست جمهوری در جلسات سران سه قوه حضور می‌یافتند و قاعدتاً می‌دانستند که این دولت بدهکارترین دولت پس از انتخابات است اما به هرحال ایشان در انتخابات حضور یافتند و با اشراف و آگاهی وارد عرصه انتخابات شدند. آقای روحانی پیش از این اعلام کرده بودند که قصد انصراف از انتخابات داشتند و رهبر انقلاب از این کار ممانعت به عمل آوردند. 

حمزه دستیار اظهار داشت: اگر ما منتقد و خواستار اصلاح وضع موجود هستیم نباید به سفیدسازی دولت‌ها روی بیاوریم. شما بارها گفتید جلیلی فن مذاکره را بلد نیست. ظریف که بلد بود پس چرا تنها با غرب نشست و برخاست می‌کرد و بازارهای موفق شرق را به باد فراموشی سپرد. تکیه و اصرار بی‌جا بر تعامل با غرب زندگی مردم را مختل کرد.

میلاد طهرانی: جنگ امروز جنگ روایت‌هاست نه واقعیت‌ها. متاسفانه امروز در کشور به خودتحریمی دچار هستیم و برخی رسانه‌ها صرفا بی‌جا دولت‌ قبل را می‌کوبیدند و ذهن مردم را درگیر مباحث غیرواقعی کردند. 

 

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top